Folderens formål
Hvad er formålet med en brochure eller folder?
At informere eller formidle information om aktiviteter eller produkter. Anvender du en folder, er det tit et vigtigt budskab du ønsker, at sende til modtageren. F.eks en begivenhed, en beskrivelse af et arrangement (åbenthus, rejser, sportsarrangementer m.m.)

Anvendelsemåder
Man kan vælge at uddele sine brochurer eller foldere som handouts, på messer og lignende eller placere sine brochurer på diske eller i opstillede standere hvor målgruppen færdes.
Hvordan bliver min folder interessant for målgruppen
En afgørende betydning, når du udtænker dit layout og indhold til folderne er, at du gør dig nogle overvejelser omkring, hvorfor skal målgruppen modtage og beholde og gemme netop din folder.
Hvilket budskab ønsker du at sende? Er det noget du kan berige målgruppen med. Hvorfor er budskabet relevant for lige præcis dem, der ser din folderen. Hvad skal der til for modtageren selv tager intiativ til at tage din folder og læser den?
Hold dine budskaber enkle, som er let for modtageren at afkode.
Når det kommer til papiret så skal der også tænkes her. Det er vigtig at din folders papirvalg og evt. specielle effekter understøtter dit budskab. Bla. vil superblankt papir og noget med genbrug ikke harmonere i modtagerens hovede. Ikke at der er forskel på hvor miljømæssigt papiret er, men blankt papir signalerer noget andet.
Husk, tryksagen har aldrig haft større værdi i modtagerens bevisthed, end den har netop i disse digitale tider. Så gør det ordentligt.
Vi hjælper dig gerne med at nå din målgruppe med et forslag eller vejledning, og eller hjælp til det grafiske design.
Ring eller send en mail til os.Telefon: 70 26 63 00 Mail: kontakt@vibla.dk